Hizkuntza: euskara, gaztelania |
Txokoan ikerkuntzek ingelesaren jabekuntzan erakutsi dituzten ezaugarri ‘zailenak’ zeintzuk diren erakutsiko ditugu esparru ezberdinetan: fonetika/fonologian eta morfosintaxian. Horretarako hiru esperimentu prestatuko ditugu.
Lehena, fonetika/fonologiari dagokiona: PRAAT programa erabiliaz, bisitariei ingelesezko hainbat hitz ahoskatzeko eskatuko zaie. Hitz hauek zailtasunak sortzen dituzten hotsak dauzkate, adibidez, ‘sport’ hitza. Euskara edo/eta gaztelania ama hizkuntza daukagunok hitz honen aurrean ‘e’ bat ahoskatzen dugu, gure Lehen Hizkuntzaren (H1) eraginez. Programak uhinen bidezko ahoskera ikusarazten du, eta bisitariek euren ahoskapena ingelesa ama hizkuntza duen pertsona baten ahoskerak sortutako irudiarekin konparatuko ahal izango dute, ‘e’ hori hor nola agertzen den ikusiaz.
Bigarren esperimentuan, ingelesezko ‘false friends’ deritzonak erakutsiko ditugu power point batean eta bisitariei bi esanahi-aukeren artean aukeratzeko eskatuko zaie. Power point-aren bidez ikasitakoa trebatzeko helburuarekin, bisitariek joko desberdinetan parte hartuko dute: bisitari helduagoek “password” deitutako joko batean eta txikiagoek kutxak eta “flashcards” delakoak uztartzen dituen beste joko batean.
Hirugarren esperimentuan, ingelesa ikasten ari direnek oharkabean egiten dituzten akats batzuk aipatuko dugu.